Přípravná třída
je určena pro děti, u kterých je předpoklad, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj a napomůže začlenění do vzdělávacího procesu. Je vhodná pro děti s odkladem povinné školní docházky, dále pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky. Cílem je systematická příprava na zdárný vstup do 1. třídy, nezapočítává do povinné školní docházky. Činnosti a výchovně vzdělávací obsah v přípravné třídě jsou zaměřeny na rozvoj řečových, sociálních a komunikačních dovedností, hrubé a jemné motoriky, návyků sebeobsluhy a hygieny, časoprostorové orientace, koncentrace pozornosti, hudebního, pracovního a výtvarného projevu, zrakové a sluchové percepce a další.
Přednostně se zařazují děti s povoleným odkladem, výjimečně dítě j v posledním roce před zahájením povinné školní docházky. Podmínkou zařazení dítěte do přípravné třídy je předpoklad, že se vyrovná jeho vývoj (zjištění této skutečnosti musí být součástí písemného doporučení školského poradenského zařízení, na jehož základě ředitel základní školy o zařazení dítěte do přípravné třídy základní školy rozhoduje v souladu s § 47 odst. 2 školského zákona).
Co přípravná třída nabízí?
Výuka a činnosti vedené pedagogem probíhají v menším kolektivu 10 - 15 dětí, denně, v délce čtyř vyučovacích hodin. Děti se učí mimo jiné orientaci v budově školy a adaptaci na její režim, zapojují se do mimoškolních aktivit. Po skončení vyučování jde dítě stejně jako žáci základní školy na oběd, ráno i odpoledne mají možnost chodit do družiny. Stejně jako školáci mají děti batoh nebo školní tašku a psací potřeby. Dětí v přípravné třídě se týkají všechny státní svátky a prázdniny stejně jako ostatních žáků základní školy. Děti v přípravné třídě se motivují ke vzdělávání, ale nejsou klasifikovány známkami. V pololetí i na konci roku dostávají slovní hodnocení. Docházka do přípravné třídy je bezplatná, za úplatu se může dítě stravovat ve školní jídelně.
Režim dne v přípravné třídě
7:30 – 7:45 | příchod žáků, příprava pracovního místa |
7:45 – 8:30 | ranní kruh, motivace, příprava na aktivity |
8:30 – 9:30 | 1. blok – skupinová nebo individuální práce s dětmi, rozvíjení vědomostí, dovedností, návyků, vzdělávací činnosti a aktivity |
9:30 – 10:00 | svačina, osobní hygiena, sebeobsluha |
10:00 – 11:45 | 2. blok – relaxační činnosti, individuální hry dle výběru žáků, pobyt venku, vycházky, sportovní aktivity |
11:45 – 12:00 | hodnocení dne, osobní hygiena, sebeobsluha |
12:00 | odchod žáků domů nebo do školní družiny |